Recenze knihy

Knedlíková bible, časopis Apetit únor 2021, strany 74 až 81

Že knedlíky nejde vařit každý den? Omyl! Velká knedlíková kuchařka Vás přesvědčí, že se Vám nikdy nepřejedí. Kuchařkou můžete nekonečně listovat tam a zpátky a vždy najdete nějaký knedlík, který vás něčím překvapí: perníkový, mandlový, avokádový, žitný, celerový, slaninový, kaštanový, rýžový, celozrnný se špaldovými pukanci, pohankový…. Nebo je snad libo škubánky, šišky, nočky či taštičky? Všechny navíc doprovází i doporučení, k čemu nebo jak je podávat.

Najdete tu proto recepty na vývary, polévky, omáčky či dušená a pečená masa. Z Velké knedlíkové kuchařky můžete vařit rychlé večeře v týdnu i opulentní víkendové obědy, prostá jídla našich babiček i moderní pokrmy plné zeleniny, po kterých nenakynete. Tahle kniha vás prostě bude bavit!

Pro začátečníky i pro pokročilé

Pokud váš knedlíkový repertoár čítá houskový, bramborový a kynutý ovocný knedlík, bude pro Vás Velká knedlíková kuchařka doslova zázrak. Díky ní zjistíte, že knedlíků můžete vařit daleko, daleko více. Kniha obsahuje veletucet (144) knedlíkových receptů rozdělených do dvanácti kapitol. Tu první pro vás sepsala autorka Kuchařek pro dceru Jana Florentýna Zatloukalová. O knedlících se tak hned na začátku knihy dočtete naprosto vše; začínající kuchaře provede přípravou všech druhů knedlíků, ostříleným rozšíří znalosti ohledně mouky i poměrů surovin. Najdete tu vyčerpávající knedlíkové know-how včetně přesných a léty prověřených receptů vychytaných do posledního detailu a nechybějí ani podrobné fotografické návody. Uvařit jakýkoli knedlík pro vás bude už navždy hračka. Následuje kapitola věnovaná knedlíkům do polévek, k omáčkám, k pečeni, ke zvěřině, knedlíky jako hlavní jídlo, vegetariánské provedení, knedlíky bez mouky, krajové speciality a zahraniční knedlíky. Poslední dvě kapitoly jsou věnované sladkým a ovocným knedlíkům.

VELKÁ KNEDLÍKOVÁ KUCHAŘKA

Veletucet knedlíků v české kuchyni

Takto přehledně popsané recepty na knedlíky na jednom místě na trhu ještě nebyly!